onsdag 5 december 2007

Lättlurad?

Har på kort tid fått två likadana mail, som är så himla roliga;

"Hej allihopa!

Jag hoppas att detta stämmer!!!!!!!!!
Men det skadar ju inte att försöka.

Ericsson delar ut mobiltelefoner via Internet ?
GRATIS. Man tar upp kampen mot Nokia, Som gör samma sak, för att göra märket Ericsson känt på marknaden.
Man delar ut sin nya WAP mobil gratis och allt man måste göra är att sända detta mail till 8 personer. Då får man efter ca 2 veckor en Ericsson T18.

Om mailet sänds till 20 eller fler personer får man en Ericsson R320 WAP-phone


En kopia måste sändas till anna.swelung@ericsson.com

Detta är inget skämt. det fungerar!! Ge dig själv en trevlig present"




Mobilen det gäller är alltså denna. VEM VILL HA DEN GAMLA BURKEN?! Hur kommer det sig att folk fortfarande går på detta? Jag är både road och oroad. Alltså; "göra märket Ericsson känt på marknaden". Hmm... Är det inte ganska känt redan...? Sedan 2001 heter det ju dessutom SONY ERICSSON!

Ack ja.

Nåja, ibland vore det bra om folk kollade saker och ting lite nogrannare...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Fick ett likadant mail som jag inte orkade läsa genom helt, nu inser jag dock att jag gick miste om ett gott skratt. Och förresten, den gamla mobilen är ju fin, den var iaf det för sju år sedan, hade nämligen en likadan ;-)

Anonym sa...

Sofie var namnet :-)

Mia sa...

Ericsson stavas det. Står ju till och med på telefonerna på bilden. =)

Och ja, jag har också fått det där. =)

Anonym sa...

får jag fråga heter det mail,nej det kan jag din 11 åriga lillebror svara på det heter meil som ett tips

puss puss

Anna sa...

Ops, någon som är kaxig utan att veta vad han pratar om...
Det stavas mail.
Som i hotmail.
Eller e-mail.

Mian sa...

Asch då, den omotiverade kaxigheten ligger visst i släkten... Ja, Mia, du har naturligtvis helt rätt! *s* Vilken klantig miss av mig.

Nåväl, jag föredrar ju hur som helst Nokia. :-)