onsdag 19 december 2007

En dag i mitt liv

I natt tyckte ungen att det var bättre att skrika än att sova. Vid halv fem fick maken ta över en stund så jag hann sova lite. Under resten av dagen har jag ägnat mig åt att städa med Minna på ryggen, försöka bryta hennes matstrejk, storhandlat julmat med trött unge, sprungit i tvättstugan och bara försökt få hinna äta och gå på toaletten utan att ha en vrålande bebis i famnen. Jag HOPPAS att det är nya tänder på gång, annars ska jag banne mig sätta ut henne på annons på Blocket!

Kvällen artade sig lite bättre; jag var och tränade, kom hem och skulle njuta av ett glas vin, lite mögelost och pepparkakor. Då påminner min älskade mig om att jag ska korrektur läsa tidningen innan den går i tryck, vilket är typ nu.

Oh, det är kul nästan jämt.

Jag har dock fått lite uppskov och behöver inte läsa allt i kväll. Alltid något.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul och höra att de är fler som ska annonsera ut sina barn på blocket ibland..Jag brukar nämligen sägas så när jag är frustrerad på ungen! Inte bra med finskt temperament! ;)