torsdag 6 december 2007

Komplimang eller förolämpling?

Min älskade make gav mig en fin komplimang för en stund sedan. Vi satt och sjöng för Minna (japp, vi är så helylle ibland!), och jag muttrade att jag lät misstänkt lik min mor på rösten denna gång.

-Ja, jag märkte att du inte kunde hålla tonen. Ikväll sjunger jag bättre än du. Det låter liksom lite falskt då du sjunger.
-Okej...?
-Nej men jag menar att du brukar låta bättre än vad du gör ikväll. Nu låter det inte så bra. Men det är ju en komplimang, faktiskt.
-Oh, tack älskling. Det var ju fint sagt.

Och trots det tänker jag boka in en dejt med honom. Den äger inte rum förrän i april, men då ska vi på Stadsteatern, och se en av mina favoritböcker dramatiseras, nämligen Michail Bulgakovs Mästaren och Margarita. Längtar!

I morgon ska vi på middag med favoritmammorna,bebisar och respektive. Då ska det firas ettårsdag!

På lördag ska Ungen få modella.

Inga kommentarer: