tisdag 30 september 2008

Solo

Så har då maken åkt till Tyskland. Nu är det en ny HD som ska provköras. Han var rar nog att lämna lite korrläsning åt mig... Det är kärlek det.

Jag är med i en tävling. Oj, vad jag skulle vilja vinna!

Fast i tävlingar vinner jag bara om det är vinst varje gång, så det är ingen större chans. Nåja, jag har i varje fall lyckats hitta en fin säng som jag ska hämta åt Minna på torsdag. Och så ska jag få klippa mig på torsdag. Och på torsdag kommer Manfred hem. Torsdag är bra.

Vad som inte är bra är min hals. Känns som ett öppet sår i halsen. Och Minna hostar och snorar igen. Så värdelöst.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Själv är jag av den typen som känner frid när huset blir tomt. Men jag förstår vad du menar, jobbet är inte som det skall när någon av redaktionsstolarna är tomma. :)

Anonym sa...

Hej Maria! Har hittat till din blogg! Den är rolig att läsa :) Och jag känner verkligen igen mig i det där med en resande karl...Per är iväg nu och sen åker han iväg nästa vecka också. Det är tufft, tur att vi är sådana stöttande kvinnor ;) Kram//Astrid

Mian sa...

Redaktörn: Jag är snarare den typen som vill att flocken ska vara samlad. Om jag någonsin tycker det är skönt att Manfred åker bort kommer jag bli orolig över mig själv och vårt äktenskap...:-)

Astrid: Hej! Kul att du hittat hit! Tack för komplimangen. *glad* Var är Per någonstans? Usch, det är verkligen trist men dessa resande män. Och ja, tur (för dem) att vi är så stöttande kvinnor. :-)
Kram!

Anonym sa...

Per är i Gbg nu, kommer hem ikväll. Sen ska han till Köln nästa vecka, kommer hem ons. Sen åker faktiskt jag själv iväg (!) till London på nöjestripp med svärmor och svägerska på torsdagen och kommer hem på måndagen.Då skulle eg.Per åkt till Rom, men skippade det. Hade han gjort det skulle vi setts 1 dag på två veckor...blir lite lite kanske...;(

Mian sa...

Astrid: Vad skönt att ni inte sliter ut varandra! :-) Det är ju viktigt det där med att inte ses FÖR mycket! Ibland tänker jag att Minna kommer tro att det är med oss som med jultomten... Då den ena försvinner kommer den andra istället, vi vistas sällan i samma rum. :-)

Och åååh, London? *avundsjuk* Vill också få åka och shoppa!