fredag 19 september 2008

Förbannade idiotmänniska!

Det finns människor som inte borde få komma i närheten av djur, än mindre äga dem. Träffade på en sådan idag.

Jag var ute på promenad med Minna och Doris och passerade en gubbfan med hund, och precis då vi gått om varandra hör jag hur han rappar till sin hund. Vänder mig om och ser hunden ligga platt på marken. Då brann det till i skallen på mig, minst sagt.

Det vansinniga i alltihop, förutom det faktum att han faktiskt slog sin hund, var att han försvarade sig med att han bara slog lite lätt (jag hörde rappet), att det var för hunden skulle strunta i andra hundar (snarare ett effektivt sätt att göra hunden rädd för andra hundar), att det är en jakthund han har (och de förtjänar att slås, då?), och att han haft hundar i hela sitt liv (sedan när är det en garanti för att man vet vad man sysslar med?).

Jag bli så ledsen och förbannad över alla dessa idioter som behandlar sina oskyldiga djur illa. Gubbhelvetet borde få smaka sin egen medicin, vilket känns lätt ordnat.

Inga kommentarer: