torsdag 11 september 2008

Scener ur ett äktenskap del 2

Minns ni Alfred och Mi? I denna scen är det morgon.

Alfred ska åka till sitt arbete och Mi ska till gymmet. Mi är dock irriterad över att inte kunna hitta sina träningsbyxor.

Mi: -Men var fan är de någonstans? De har varit borta sedan du tvättade i fredags. Du tappar alltid bort mina kläder!
Alfred: -Ja, förlåt, då. Men jag minns inte att jag sett dem.
Mi: -Var har du lagt dem?! (letar otåligt runtom i hemmet) Jaha, då hoppas jag att du är beredd att komma och hämta mig hos polisen då jag blivit gripen för förärgelseväckande beteende, för det är vad som kommer hända när jag går och tränar som Kalle Anka! Och kallt kommer det bli, också!
Alfred försöker dölja ett leende, och letar i garderoberna.
Mi: -Jag har inte haft byxorna sedan i söndags! Äähh...jag menar...fredags...eller något... Sluta leta! Det är ingen idé!

Vad Alfred inte vet är att Mi vid det här laget har kommit på att hon hade byxorna på sig i söndags då hon var i skogen för att plocka svamp med sin väninna. Efter det var hon tvungen att lägga byxorna i tvättkorgen, eftersom hon lyckats snubbla ner i ett lerigt dike. Detta har naturligtvis inte Alfred en chans att veta, och Mi är för stolt för att avslöja det.

Sensmoralen denna gång: Om du är en argsint tjuskalle med dåligt minne, se då till att du är gift med en snäll person som också har dåligt minne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och hon har fortfarande inte erkänt?? ;-) Undrar väninnan som var med

Mian sa...

Behövdes tydligen inte... Den där Alfred är klokare än man ibland kan tro... Eller så känner han bara sin fru väldigt väl...

Anonym sa...

:D