onsdag 24 september 2008

Kakbit!


Jag är gravid i vecka 29, om jag inte missminner mig helt, och jösses vad smidigt det är denna gång! Jag orkar träna som vanligt, även om jag inte alls tränar magmusklerna, och går minst en timmes rask promenad varje dag. Har ingen halsbränna och bara lite, lite ont i ligamenten någon enstaka gång. Det enda jag i så fall kan klaga på är att det nu börjar bli lite svårt att hitta en skön sovställning eftersom magen är i vägen, men det känns inte speciellt jobbigt.

Kanske känns det helt annorlunda om några veckor, men just nu mår jag oförskämt bra och förstår precis kvinnor som tjatar om att de ääälskar att vara gravida!

Och så känns det så himla häftigt att faktiskt ha en liten människa boendes i sig. En liten människa som sparkar otroligt våldsamt och försöker borra sig ut bredvid naveln, alltid på samma ställe.


stulen bild

1 kommentar:

Anonym sa...

Du rör dig fan mer än mig som inte är gravid (vad jag vet om i alla fall, men det är klart att min bullmage skulle kunna vara ett gäng hundvalpar eller så). Och jag är så stolt över dig! Imorgon ska jag berätta allt om att föda barn ;-) Nästan så att jag skulle vilja göra det själv eller åt dig. Puss