tisdag 8 december 2009

Tvi tvi tvi!

Har ni någonsin begått misstaget att borsta tänderna och sedan äta en apelsin? Om inte så har ni inte missat något, minst sagt. Det smakar vedervärdigt!

Igår kväll åt jag en apelsin ( bara lite, men ändå för mycket)som hade den smaken i sig själv, redan från början. och nu blir jag inte av med den eländiga smaken! Det smakar helt galet illa, och har gjort så hela dagen. Oavsett hur mycket jag borstar tänderna och tungan så är smaken där. Vad jag än äter eller dricker så är smaken där, fast då starkare.

Blä!

Hur länge ska eländet sitta i, och kommer jag nu får en ihållande apelsinfobi? Alla coola fobier har latiska namn, någon som i så fall kan namnge min?

7 kommentarer:

Johanna sa...

Jag hajjar. Been there, done that. Won´t ever never go there again. Latinet kan jag inte hjälpa dig med, men jag kan en italiensk svordom som är behändig när man vill banna sig själv. Säg till om du vill låna den.

Anna sa...

Citrus?

Anonym sa...

vad jobbar du med???
Är det något hemligt, agent...eller något, eftersom du aldrig nämner det,,,nyfiken o undrande,,hmmm

Sanna sa...

Orangofobi tycker jag det skulle kunna heta :) Hoppas du kunnat bli kvitt smaken - testa glögg kanske?!

Mia sa...

esperidoeidiphobia! :)

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_fear_of_citrus

Mia sa...

Haha, det där har hänt mig många gånger. Testa att dricka mjölk efter att du har ätit citron, mjölken blir JÄTTEsöt! =)

Mian sa...

Ah, tack för att ni hjälpte mig att sätta ord på eländet! :-)

Johanna, jag vill ändå ha din italienska svordom! Den kan vara bra att ha. :-)

Anonym: Tja, i nästa liv kanske jag är hemlig agent. Det vore coolt! Under tiden får jag nöja mig med att jobba på Mollys (vilket inte alls är dumt, det var faktiskt ett ställe jag länge tänkt att jag VILLE jobba på), vilket jag börjar med på riktigt i januari. I länken som följer kan du se vad Mollys är för ställe. :-) http://www.mollyscatering.se/