onsdag 30 december 2009

Mitt 2009

Ja, som ni säkert har förståelse för har jag lite svårt att göra en vanlig summering av 2009... Därför sticker jag ut hakan och gör så här i stället:

Saker jag är stolt över 2009
-Mina barn
-Att jag (mestadels) är en bra mamma, på riktigt
-Att jag inte lade mig ner och gav upp då det kändes som mitt liv tog slut
-Att jag efter att chocken lagt sig tog mig samman och satsade på att göra bästa möjliga av alltihop
-Att jag tänker framåt, ordnar upp mitt liv och skapat mig en tillvaro jag verkligen trivs med
-Att jag blivit bättre på att ta hand om mig själv och göra sådant jag mår bra av
-Mina träningsresultat
-Min viktreducering (-13 kg sedan augusti, nu nere på lägre vikt än innan graviditeten med Minna)
-Att jag återupptagit de saker från mitt singelliv som jag tyckte om
-Att jag fått flera nya vänner och vårdat gamla vänskapsrelationer
-Att jag tänker på miljön och försöker ta mitt ansvar (vilket alla borde göra)

Kort sagt, jag är stolt, glad och tacksam över det faktum att jag inte blev liggandes då jag föll, utan istället bet ihop och reste mig upp. Jag står stadigt nu...

5 kommentarer:

Anna sa...

Och jag är stolt över dig. Gott nytt år syster-yster!

mammagumman sa...

Jag är också stolt. Över dig och att jag känner dig lite grand. Jag är också imponerad. Väldigt imponerad. Jag önskar dig ett helt fantastiskt år fyllt med allt sånt du tycker om. Kramar Anna

Mian sa...

Tack, fina Annorna! *kramar*

bluegreengrey77 sa...

-13 det var inte dåligt.. jag ska försöka ha dig som förebild där... För det är vad jag skulle behöva göra, minska lite i omfång alltså ;)

Gott nytt år!!

Kramar från mig.

anki sa...

Åh vilken bra lista !