måndag 3 mars 2008

Vänner

Manfred är nu i Sevilla och provkör nya Buell. Det är alltid tomt då han är borta, och jag saknar honom massor. Längtar till torsdag då han kommer hem igen. Måste dock säga att jag är så otroligt glad att ha fina vänner som piggar upp gräsänketillvaron. Underbara Tessan och Patric bjöd in mig, Minna och Doris ikväll. Blev upplockad på stan, fick ljuvligt god mat, vin och trevligt sällskap. Så härligt och uppiggande! Fick skjuts hem senare på kvällen, och nu sitter jag här och känner mig så glad och tillfreds. Det är verkligen en gåva att ha riktigt bra vänner.

En helt annan sak; hur kommer det sig att vaniljvisp kan ha så låg fetthalt som 12%, medan den magraste grädden som går att vispa har hela 20% fetthalt? Konstigt.

Nu ska jag fortsätta bygga ihop spisen Minna fick av sin Mummi, sedan rasta Doris och så småningom få krypa ner i en stor säng.

2 kommentarer:

Kajsas skolklass sa...

Det kanske är många tillsatser i vaniljvispen som inte finns i grädden?/HK-fröken

Tessie sa...

puss på er!