fredag 14 mars 2008

Más vino!

Det är banne mig inte en dag för tidigt. Synd att de inte kom på det tidigare. Då hade jag och många med mig sluppit idiotiska kommentarer och menande ögonkast.

En återblick: På mässan (japp, den berömda mässan i Sveriges Framstjärt) står en man bedvid mig i "smörjhallsbaren" (stället där tidningens annonsörer får fika, äta och dricka gratis) då jag, med Minna i famnen, smuttar på ett halvt glas rödtjut. Han tittar på mig och säger sen:
-Du ammar inte längre, förstår jag?
Jag blir fortfarande förbannad över denna kommentar då jag tänker på det. Vad angår det honom om jag ammar mitt barn eller inte? Vad angår det honom om jag även om jag fortfarande ammar och ändå dristar mig till att dricka ett halvt, eller helt, glas vin?? Och, eftersom jag inte vill riskera att bli osams med någon som är betydelsefull i branschen, eller ställa till problem för min man, håller jag bara käften och ler beskt. Ångrar det. Jag borde faktiskt givit ett ärligt svar;
-Jo, ibland. Och det ska du ge fan i, överviktiga, skitviktiga, självgoda dumhuvud!

Nåja, med nästa barn vet jag ialla fall att jag kan dricka ett glas vin ibland, även bland folk, utan att skämmas. Ska banne mig sträcka lite extra på mig då det sker!


Passar här även på att göra lite reklam för ett vin som är ekologiskt, rättvisemärkt och riktigt gott! Ska faktiskt ta mig ett glas nu.

I morgon ska jag släpa maken till gymmet och få honom att svettas. Det är banne mig dags att han hittar formen! Själv har jag en intensiv och härlig träningsvecka. I´m back!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Efter min resa till Italien har jag en pava skottskt lantvin hemma. Ur den tar jag en slurk nu och då.
Laproaighs 12-åriga. Det är som att bita direkt i bryggan. Tjära så man häpnar.

Morgonen efter man tagit en kan man rapa till och det luktar fan västkusten. Det är bara att andas in och ta ett halsbloss på rapen och njuta en gång till.

För övrigt skall inte ammande mödrar dricka ett skvatt! De ska vara nyktra och köra hem sina karlar från krogen.

Eller hur!? ;)

Anonym sa...

Hmm... just det, ja... SÅ är det... ;-)

Fantastiskt målande beskrivning, förresten! *fnissar*

Kajsas skolklass sa...

Även jag kan varmt rekomendera vinet. Vi serverade det på vår bröllopsfest! :P