onsdag 12 mars 2008

Regn, grått, trist

Jag är verkligen inte så bra på att spå väder. Det har jag nog från min mamma. Då jag var ute på förmiddagspromenaden var jag fullt övertygad om att det skulle spricka upp och att solen skulle bryta fram. Ha, ha... Regnet öser ner sedan dess, och det har varit mörkare, gråare och mer energikrävande än på länge.

Ibland finner jag bristen på sol och ljus i Sverige ganska oroande.

Och så var det dags för matstrejk igen. Idag har Ungen inte ätit mycket. Lite gröt, några ärtor och några pastaskruvar. Och så välling, då. Det korta stund hon fick träffa kompisar idag slösades bort på matningsförsök och bråk om bullar. Det är väl själva fan att hon numera tigger bullar värre än en dalmatiner! Fantiserar om att trycka ett ton bullar ner i halsen på dem som fått henne dit. *surar*

Inga kommentarer: