söndag 16 mars 2008

Boot Camp fortsätter

Min egen träning veckan som gått:
Måndag: -
Tisdag: skivstång
Onsdag: -
Torsdag: skivstång
Fredag: spinning
Lördag: styrketräning
Söndag: 60 min crosstraining+styrkeövningar för benen

Utöver detta har jag ägnat mig åt promenerande ett par timmar varje dag. Jo, jag erkänner att jag är både stolt och nöjd. Nästa vecka kommer påminna om denna, bara tiden räcker till.

Och i afton har jag, efter babysimmet, fortsatt Operation Trimma Mannen. Idag körde vi bål och ben. Han verkade lite trött på slutet, stackars älsklingen. Ibland tror jag dock att han har lika mycket muskelstyrka som ett spädbarn. Kanske är det bara kroppskontrollen som saknas, men jag tror inte att det är enda förklaringen. Nåja, han visar på god vilja, och det gör mig glad.

Två veckor kvar innan flytt, förresten. Bör försöka hinna packa och rensa mer under veckan.

2 kommentarer:

Mia sa...

Shit vad duktigt! Jag saknar formen jag hade när jag var arbetslös och hade tid att träna. Då gällde: först dansmatta 40 min innan frukost i 5 dar/vecka plus styrkeövningar, samt jympapass 4 ggr/vecka. Numera ser det ut såhär: ett par 1-timmespromenader i veckan, löpning 3ggr/vecka (a 30 min) plus dansmatta 40 min ibland. Inte så mycket som jag vill träna med andra ord.

Mian sa...

Åh, vad roligt med dansmatta!

mewn jag vet vad du menar, det funkar ju för mig med träningen medan jag är mammaledig, men jag låter bli att tänka på hur det blir senare...