måndag 31 januari 2011

Underliga ungen

Jag kan relatera till Minnans humör, temperament och beteende. Hon är överlag rätt lik mig. Vikorven däremot... Denna högljudda lilla tjurskalle... Herregud. Jag undrar hur en så liten, ung människa kan ha så fruktansvärt mycket envishet i sig? Och det där maktmissbruket (läs mistlursvrålet) han använder sig av för att få sin vilja fram... Jag fascineras och förfäras, vad kommer härnäst?

Och hur, jag bara undrar hur, kan man bli arg på sin napp då man sover? Hur kommer det sig att man blir så arg på sin napp då man sover att man bara vrålar "DUMMA NAPP" helt ohämmat?

Vikorv, min lilla tjurskalliga vrålapa.

2 kommentarer:

Rouva sa...

Jadu, kanske nappen varit dum och hoppat ur munnen och lagt sig under ryggen på Vikorven? Så brukar iallafall Spinkevinkens napp göra, och jag undrar om inte grannarna vaknar när Spinkevinken vrålar ut sin frustration.

Mian sa...

Au contraire, mon amie. Han hade nappen i munnen men blev arg och kastade i väg den. Hur skumt som helst! Jag säger ju att han är lite konstig. ;-)