tisdag 4 januari 2011

Insomniamia

I natt vill jag få sova. I natt behöver jag sova. Fast jag försöker just nu intala mig själv att jag klarar mig utmärkt utan sömn, annars kan jag ju få för mig att bli stressad och inte kunna somna sen...

Jag blir lite galen, lite mer dum i huvudet och lite med spejsad av sömnbrist. Intressant, påfrestande, irriterande och en smula uttröttande för samtliga, inklusive mig själv.

Å ena sidan blir jag mycket mer av mig då jag lider av sömnbrist. Å andra sidan blir jag mycket mer av mig. Ungefär så.

Den galna gnistan i mina ögon börjar göra sig påmind...

1 kommentar:

bluegreengrey77 sa...

Ja det är helt underbart ellerhur... .har just klivit upp ur sängen efter en alldeles för lång stund av hopp om att somna. Har jag resfeber? ska ju till stan o besiktiga bilen imorgon och åka till MVC. För en hemmamamma är det kanske något att ha resfeber??... eller inte!!!! Varför måste det vara så svårt att koppla av och sova ibland?