måndag 3 januari 2011

Spontanshopping

Efter att jag hämtat barnen från förskolan och passerade en favoritaffär där jag tidigare fyndat fina saker. De är så smarta att de ställer ut en del möbler utanför affären, och så får man syn på det då man passerar och habegäret väcks...

Idag fick jag syn på en sådan byrå jag ville ha till sovrummet, funderade, ringde upp affären i fråga och paxade byrån. Det visade sig dessutom att de just nu hade 50% på allt, tur för mig.
Barnen och jag hämtade byrån, och den rymdes precis i bakluckan, och nu kan jag snart få till mitt sovrum som jag vill ha det. Nu ska här spanas efter nattygsbord i samma stuk och en stringhylla.
Det här är inte min byrå, utan en stulen bild på någon annans byrå. Min har (tyvärr) bara tre lådor. Nåja, 60-talsbyrå till sovrummet: check!

Inga kommentarer: