måndag 19 maj 2008

Önskelista


Ja, det går ju liksom inte att skjuta upp. Jag blir, vare sig jag tycker om det eller ej, trettio på torsdag. 30. Det innebär att det är .............................. år sedan jag föddes. Det är ju jättemånga prickar (/år)! Manfred sade åt mig igår att trettio, det är ju ingenting. —Säger du ja, du är ju skitgammal! svarade jag. Fast det är egentligen lite skönt, hur gammal jag än blir kommer jag alltid att vara mycket yngre än vad han är.

Hur som helst, om någon undrar vad jag önskar mig i present så har ni det här, utan inbördes ordning:
• Presentkort på fotvård
• Make up-lektion på exempelvis Make Up Store
• Antirynkcréme (kan ju behövas nu)
• Presentkort på valfri heminredningsaffär (eller någon trevlig pryl från dylik affär)
• Dynor till stolarna på altanen
• Låda att förvara dynorna i
• Stormlyktor eller liknande till verandan
• Presentkort på Plantagen
• Tvättmaskin (fast det vill jag faktiskt egentligen inte ha i födelsedagspresent, det känns för tråkigt)

Mja...det var väl det. Kommer liksom inte på fler grejor just nu. Visst, det vore ju önskvärt/roligt/trevligt/välbehövligt med några månader på Tjockisläger efter graviditeten, en fin ring, diamantörhängen, botox till pannan, en massa snygga dyra kläder och skor (efter Tjockisläger), en egen betjänt och så, men det känns inte helt realistiskt.

5 kommentarer:

Dan (gearhead) sa...

ingen hoj?

Mian sa...

Funderade på det, men jag tror inte Stellan vill ge mig Hulstern.

Anonym sa...

Det gör dig mer gammal att vara gift, ha en unge och den andra på väg, bo i radhus och köra kombi, än att fylla 30 ;-) Det du! Ähh, kunde inte låta bli hihi. Puss

Mia sa...

Du får skaffa dig en Dramaten som tanter har. =) För tant blir man väl över 30? Haha *känner mig purung*

Mian sa...

Sofie: Ja, du har ju dessvärre rätt i det. Nåja, det är klart värt det!

Mia: Har funderat på det. De verkar så praktiska och behändiga. Nu är tiden nog rätt för en Dramaten! :-)