onsdag 14 maj 2008

Mental förberedelse

Jaa... som det ser ut ska Minna alltså börja på dagis snart. Usch, jag vill gråta lite. Min lilla, lilla, lilla pluttskrutta ska börja på dagis. Och värst av allt är att det är på ett skitdagis. Varför skulle de annars ha platser lediga om det inte är ett skitdagis? Enligt kommuntanten jag pratade med idag var det antagligen där vi skulle bli erbjudna plats längre fram, även om vi tackar nej den här gången.

Så jobbigt. Minna är alldeles för liten för att gå på dagis, känns det som.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår hur du känner! Jag vill inte heller sätta Nova på dagis. Men kan du inte söka vårdbidraget? Eller du kanske tycker det är för lite pengar med?

Anonym sa...

Sluta pjoska nu!
Tror du att du är ett roligare sällskap för Minna än en massa ungar i hennes egen ålder?
De flesta barn vill inte gå hem från dagis när dom har varit där ett par veckor. Fatta själv att umgås med ett par saggiga människor som är 3000% procent äldre än dig själv varje dag.

Om dom lediga platserna på dagis tyder på att det är ett skit dagis, hur tänker du då när du väljer karlar?

Jag vet att det skulle vara en radikal förändring men prova med att tänka typ en positiv tanke om dagen så tror jag att det löser sig.

Mian sa...

Så du kallar mig saggig...?

Och nu har jag fixat plats på ett annat dagis åt Ungen. Ett som faktiskt känns bra. :-) (trots att de hade lediga platser!)