söndag 25 maj 2008

Firad

Åh, jag hade så roligt igår! Manfred och Anna hade fått några av mina vänner (de som inte var med hade giltiga skäl att inte närvara, men de var saknade) att släpa sig till Gröna Lund, och efter en del förseningar lyckades även vi Holzare ta oss dit. Fick en underbar present av mina gulliga vänner (ska berätta om den vid senare tillfälle), åkband och sedan var det dags...


Jättevuxna jag studsade upp och ner av iver...

Jag åkte allt vad jag kom åt, åt allt vad jag kom åt och kände mig alldeles otroligt exalterad. Efter hand åkte de andra hem för att natta barn, men vi skickade hem Minna med mamma och fortsatte kvällen. Jag och åttaårige Philip rusade från den ena attraktionen till den andra, medan Manfred och Kia (Philips mamma) log överseende och drack sitt kaffe. Först vid stängningsdags åkte vi hemåt. Jag var då lite lagom yr av allt åkande, hög på både socker och fett, väldigt, väldigt glad och väldigt trött.

Idag var det tidig väckning och sedan tårtfixande. Huset fullt av folk större delen av dagen. Fika, slammer, blommor, stoj, stök, serverande och trevligt.

Jag är nog ganska trött, det får erkännas...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sist jag var på grönan var jag i lustiga huset och killen före mig garvade sig hes åt en spegel jag så snart därefter jag kunde ställde mig i och fick då se en PERFFEKT avbild hur jag såg ut 1989.

Anonym sa...

Åhh, vad kul att det blev lyckat!