måndag 19 november 2007

Kokkonster

Jag vill ju gärna vara en duktig och bra mamma till min älskade dotter. Det gör att jag bland annat försöker ge henne hemlagad mat emellanåt, i stället för bara burkmat. Jag skriver försöker, eftersom det verkligen inte går så bra. Minna hostar, ser äcklad ut, plockar ut maten ur munnen och får kväljningar då jag bjuder henne på min hemlagade mat. Igår var vi allihopa i köket. Jag beklagade mig för min käre make, och muttrade att Doris minsann gillar maten som Minna ratat. Min älskade svarar:
-Ja, ja, men hon är en hund. Hon äter ju vad som helst.
Hmm...tack älskling. Då vet jag att du verkligen uppskattar min mat.

Så här lycklig blir Minna av att få äcklig burkmat från Nestlé (multinationell, icke PK smörja som dessutom innehåller palmolja till råga på alla hemskheter). Elaka lilla bebis!



För övrigt ser hon precis ut som en oompa-loompier där! Skrämmande!

Inga kommentarer: