fredag 22 januari 2010

Fredagsmys, liksom

Vikorv är magsjuk och snart lär det sätta igång för Minna, och möjligen för mig med. Känner mig rätt optimistisk ändå, eftersom Vikorven faktiskt fått behålla all vätska sedan i förmiddags, och nu ikväll fått gå från vätskeersättning till majsvälling. Med all sannolikhet kan jag alltså pusta ut vad gäller honom, han kommer nog inte behöva sondmatas (märk väl att jag är skrockfull och inte utmanar ödet alltför mycket här!). Får se hur Minnan blir då. Förhoppningsvis klarar hon det bättre än tidigare gånger.

Gläds oerhört åt det faktum att det är nästa helg och inte denna som jag har en massa roliga aktiviteter inbokade. Visserligen längtar jag massor efter mamma, som gjorde det märkliga valet att inte komma hit i helgen och bli smittad (lite kinkig är hon allt, men tanter kan ju bli så) men nästa helg är det liksom så mycket roligt som sker som jag absolut inte får missa.

6 kommentarer:

Linda sa...

Lycka till och hoppas att du och Minnan håller er friska! Iaf du, som ska ta hand om ev sjuka barn.

Anonym sa...

Märkligt val!!!???

Mian sa...

Linda: Tack för det.

Anonym: Eh...ursäkta? Med tanke på klockslaget din kommentar är skriven antar jag att du är över fem år gammal, men eftersom du inte riktigt förstår ironi är jag inte så säker på min sak...:-)

Anonym sa...

Hej

Jag har hamnat här av en slump och gillar din blogg, du skriver så underhållande och just ironiskt, som du påpekar här i kommentatorsfältet! Synd att vissa ska lämna kommentarer som bara är onödiga och töntiga!

Hoppas du slipper magsjuka!

Hälsningar Helena

Linda sa...

Haha! Ja du, Maria.. man ska vara bra dum för att inte fatta att du var ironisk i ditt inlägg *fniss*

Mian sa...

AnonymHelena: Åh, vad roligt! Jag blir så glad av kommentarer såsom dina, Tack! :-)

Linda: Ja, jag tyckte ju att jag var lite övertydlig, men det sägs ju att ironi inte gör sig bra i skrift. Nåja, man kan inte behaga alla. :-)