tisdag 5 januari 2010

En dag att vara nöjd med

Dagen började med att barnen och jag vaknade omkring åtta och sedan låg kvar länge och gosade. Det är så ljuvligt med morgongoset så det går inte att beskriva.

Efter frukost och lite plock och fixande här hemma tog vi på oss typ alla kläder vi har inför långpromenaden i den galet stränga kylan. Otroligt så kallt här är! (Till och med frost på insidan av sovrumsfönstret i morse. Dumt att stänga av elementet igår kväll. Frös som en hund i natt)

Efter lunch och efterföljande fixande åkte vi till vårdcentralen för att få prata akne med min läkare. Det resulterade i en gel, Epiduo (tack för tipset Astrid! Tetralysal fick jag dock inte, skulle se om gelen funkar först). Lämnade sedan barnen till X, och åkte så vidare till gymmet.

Två kilometer löpning (ökar långsamt och succesivt för att mitt dåliga knä ska hinna med...), spinning och slutligen ett axelpass där.

Nu ska jag, efter nästan två timmar på soffan, skärpa mig och plocka undan i köket och få lite fint innan det är sovdags.

Kanske lyckas jag hålla huvudet tillräckligt tomt (ja, ja...som upplagt för roliga kommentarer) för att inte brinna upp av alla tankar, så jag kan sova i natt, trots att barnen inte ligger bredvid mig?

4 kommentarer:

malin sa...

Hey grrl, du e såååå bra!

Sanna sa...

Tips: Lägg block och penna bredvid sängen och skriv ner alla tankar du får - då brukar det bli tomt efter ett tag!

Mian sa...

Malin: Tack!
Sanna: Bra tips, tackar!




(och det är så himla coolt att folk jag inte känner kommenterar på bloggen! Hur roligt som helst! Blir nyfiken på vilka ni är och hur ni hittat hit, ju! :-) )

Astrid sa...

Kul att du får testa den! Skönt om det räcker med krämen, onödigt att ta tetralysal om det inte behövs ju :) Kram