fredag 12 oktober 2007

Låg

Fick svar ifrån X, vilken jag via Facebook bett om ursäkt. Om X var ute efter att platta till mig och göra mig ledsen kan han känna sig tillfredsställd. (Vilket han inte vet, tror inte att han läser min blogg, direkt) Han menade att det att jag behandlade honom jävligt illa en gång i tiden var en underdrift, och att jag inte bara varit omogen utan även totalt saknat (saknar?) empati. Han skrev en hel del mer också, men jag orkade inte läsa och memorera. Blev tillräckligt ledsen ändå.

Ja, jag betedde mig alldeles hemskt emot honom för tio år sedan. Jag mådde inte heller bra av det, och överhuvudtaget var mitt liv väldigt jobbigt då. Att göra slut med honom var hemskt på alla sätt, men det enda rätta (även om jag gjorde det helt fel). Känns orättvist att han skyller allt som var fel i hans liv då, på mig, men jag kan bara böja mitt huvud och ta emot det han skrev. På samma sätt som jag, då det tog slut, lät honom ösa galla över mig, ända till jag kände att jag inte klarade mer.

Jag har nu bett ordentligt om ursäkt, vilket var på tiden och det enda rätta. han har fått platta till mig och såra mig. Nu borde väl vi båda vara nöjda? Varför känner jag mig då så jävla ledsen och usel? Har han rätt? Är jag verkligen en sådan jävla hemsk, empatilös människa?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner dig inte väl, men det lilla jag vet om dig är att det är tvärtom. De du älskar, älskar du enormt, och du har ett stort och lyhört hjärta. Dessutom har du en härlig humor som du blandar upp glädjen med.

Ta emot det han skrev om du vill, men ta inte åt dig, låt inte det som hände för tio år sedan mörka en dag idag.

Fula tanten sa...

Jag håller med ovanstående skrivare!
Du är en underbar människa.

Mian sa...

Tack till er båda och puss till er båda.

Anonym; jag hoppas du har rätt i dina fina ord. De värmde enormt mycket, i varje fall. Tack igen.

Anonym sa...

... min anonymitet ovan hade inte att göra med att jag inte skulle stå för mina ord, utan det bara blev så då jag inte har ett bloggerkonto.

Det är så jag uppfattar dig, om jag har rätt eller inte kan du bara känna själv i ditt hjärta. :)