onsdag 17 oktober 2007

Buss på gamlingarna!

Moses till Gud: Ser jag ut som ett jävla stentavelställ?

4:ans spårvagn mot Mölndal, Göteborg

En äldre dam är på väg att sätta sig brevid en kille ~20. Hon tar upp tidningen som ligger på sätet och lägger den i killens knä.
Killen: Ser jag ut som ett tidningställ?
Damen: Ursäkta?
Killen: Ser jag ut som ett jävla tidningställ?
Damen: Men det var väl din tidning?
Killen: Nej, den låg där när jag satte mig ner, så tänk dig för nästa gång du lägger tidningar i folks knän.
Damen (ställer sig upp): Det var då fan bättre på min tid, då hade ungdomarna mer respekt.
Killen: Jo, det kan jag tänka mig. Då hade gamlingarna inte några gratistidningar att kasta på ungdomarna och stentavlorna var för tunga att ha med sig…

2 kommentarer:

Mia sa...

*asg* Så klockren!

Anonym sa...

BÄST