söndag 18 februari 2007

Människor


Filosoferade och diskuterade med Manfred (maken) igår. Han är klok han. Och så känner han mig förbannat bra... Vi diskuterade mina framtida yrkesval/utbildningsmöjligheter och vilket som passar mig bäst; hälsofascist (eller okej; hälsopedagog) eller diakon. Vi kom fram till att jag är för elak och inte riktigt klarar att vända andra kinden till för att orka med att vara en god diakon. Maken kan, liksom jag, lättare se mig som en hälsofascist som pekar med hela handen á la Anna Skipper (http://www.annaskipper.se/) än en from diakon... Hmm...mja, det säger ju en hel del om mig. :-)

I fredags spelade vi sedan Fia med Knuff. Fem gånger. Jag vann inte mindre är FYRA av de omgångarna! FYRA! Oj, så glad jag var! Såg även Mulholland Drive sedan, och jag orkade fakstiskt vara vaken hela filmen igenom, trots att den slutade så sent. *s*

I går storstädade jag; sanerade sängen (bäddade rent och körde Kirbyn), dammtorkade, dammsög och torkade golven. Det tog två timmar ungefär. Sedan var jag egentligen jättetrött, men ville ändå åka med Manfred och Doris till ett elljusspår och gå promenad. Det blev en nätt liten tur på 5 km i icke-upptrampat spår! Trodde jag skulle dö... Hur många gravida med ett fåtal dagar kvar till förlossning gör en sådan sak frivilligt...?

Idag har jag umgåtts med en förbannat trevlig människa som råkar vara matte till Doris älskade. Timmarna flög iväg. Är glad att Doris blev så kär i hennes hund från första sekund, och att maken åker buss med denna kvinna nästan varje morgon. Ibland har man helt enkelt tur att träffa på bra människor av en slump och lyckas bli vän med dem.

11 dagar kvar till förlossning. Senast på fredag ska jag börja jobba aktivt för att få igång det hela...;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte bloggat på flera dagar. Svarar inte på mobilen.
Är bebisen på utgång eller?
*väntar med spänning*