onsdag 14 februari 2007


Jag är förkyld. Här har jag gått och tänkt att jag minsann är untouchable för alla virus, och känt mig som något av en Superkvinna (dock inte rent visuellt) och så händer detta. Ont i öron, hals och täppt i näsan. Allmänt ynklig och en aningen gnällig. Låt oss säga att jag sällan är en picknick i normala fall, och som höggravid OCH förkyld är jag definitivt inte att leka med. Nåväl, min älskade make kom hem med mörk choklad åt mig för en stund sedan (innan jag skickade iväg honom för att handla), och det gjorde mig lite gladare.

Vad maken inte vet är att jag funderat på detta med mörk choklad och kommit fram till att den inte stillar godisbehovet på samma sätt som vanlig choklad. Snobben i mig föredrar mörk, men godisgrisen och resten av mig vill nog banne mig ha mjölkchoklad. Men säg det inte till någon...

Var i stallet tidigare idag. Skönt att andas lite lantlig luft, träffa Prinsen, hästfolk och låta Doris springa i skogen. Åkte egentligen mest dit för Doris skull, så hon skulle få lite miljöombyte, för själv ville jag helst ligga i sängen och vila. Men hunden går före, och lycklig blev hon. En lycklig hund ger en harmonisk matte.

För övrigt är det 15 dagar kvar till bebisen ska ut. Och då ska den ut, vill verkligen inte gå över tiden. Bilden ovan togs av min yngsta lillasyster Kajsa förra helgen.

3 kommentarer:

Anna sa...

Mm, snobben och hälsofreaket i dig (och mig) vill ha mörkchoklad. Och alla andra personligheter vill ha vanlig ;)

Bebis, du får snällt vänta tills moster kommit hem från Alperna!

Mian sa...

men bebis är obstinat och kickar på sin mammas magsäck på nätterna. Varje kväll ligger jag och tror jag ska kräkas då jag ligger på sidan och kvävas om jag ligger på rygg. Vill ha ut bebis så snart som möjligt!

Och japp, hälsofreaket gillar också mörk choklad, det är sant. :-)

Anna sa...

Det skulle du väl ha tänkt på för 9 månader sedan ;)