fredag 16 februari 2007

Just nu


Idag har jag inte gjort många knop. Ganska skönt visserligen, speciellt med tanke på vad som komma skall. Har mest läst under dagen, och ätit förstås. :-S

Läser just nu; Doktor Glas av Hjalmar Söderberg och Klockan 10.31 på Morgonen i Khao Lak av Pigge Werkelin

Tänker på; Hur fruktansvärd tsunamin var och hur många som drabbades, samt bebis och förlossning

Bästa nyheten idag; Försäkringsbolaget går med på att betala lagningen av vår B&O TV, trots det sanslösa priset

Längtar efter; Att se vår bebis, att maken ska komma hem och att få börja träna efter förlossningen

Hoppas på; Frisk bebis och att få någorlunda form på kroppen igen så småningom

Planer för kvällen; Fixa middag (paj med spenat, chévre och soltorkade tomater), klå maken i Fia med knuff (om inte annat
låta bli att gråta om jag inte vinner), eventuellt se Mulholland Drive på TV (Lynch is king!)

Saknar; Mina syskon. Mest Anna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förövrigt. Idag på jobbet...
M: "Jo, du förstår x har absolut hörsel eftersom han aldrig haft öroninflamation"
Jag: "Fast det har aldrig jag heller."
M: "Det är därför han har så känslig hörsel"
Jag: "...?..."