torsdag 5 mars 2009

Skrytvarning igen

Alltså, om jag inte får stoltsera med mitt tränande på min blogg, var ska jag då göra det? Nej just det, så då kör vi:
  • Dagens promenad: 10,3 km (med Viktor i bärsjal, och Minna i enkelvagnen. Vi har nämligen punka på syskonvagnen igen!)
  • Styrketräning (tuungt igen)
  • Cardio 20 min

Däremot är jag minst sagt irriterad på min vikt (utöver det uppenbara, eftersom jag har en hel del att gå ner), eftersom jag vägde 6hg mer i morse än i går. Kan inte begripa varför. Hade jag inte haft så mycket att gå ner hade jag inte brytt mig, men nu känns det ganska orättvist. Jag vet ju att jag gör allt rätt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet ju att det är musklerna!

Norrdalen sa...

Muskler väger mer än fett! :-)

Duktig du är!

Mia sa...

Jag kan pendla i 2kg upp eller på bara nån dag, så 6hg skulle jag absolut itne bry mig om. Vissa dagar verkar man väga mer än andra utav nån anledning.

Anonym sa...

Sen tror jag att det är något konstigt med hormoner och amning och vikt. Jag vet att vissa bara går ner allt i ett huj, men vi som inte gör det, vi får dra på våra kilon tills allt har stabiliserats sig lite mer och det brukar det inte göra förrän efter halvåret eller så för mig. Detta är iaktagelser som bygger på levd erfarenhet. Men sen när det väl är dags och kroppen släpper iväg dina extrakilon kommer du ha stor glädje av dina muskler och din goda kondition. Då ligger du långt före oss soffpotatisar! Såg dig från bilen häromdagen och du är vacker som en dag som det är! Anemisk smalis kommer du kunna bli sen när lillGeorg blivit lite större. Kram snyggig.

Mian sa...

http://sofieannamargareta.blogg.se/ och Norrdalen: Visst väger muskler mer än fett, men det tar lite längre tid än så att lägga på sig den vikten i muskler. Men tack ändå! ;-)

Mia: Nä, egentligen är 6hg inte mycket att bråka om, men jag vill ner, ner, ner!

Mammagumman: Minns dock hur det var då jag var med i ViktVäktarna efter Minna, då gick jag som bäst ner 2,6 kg på en vecka! Men jag gillar egentligen inte deras koncept, så jag vill inte köra det igen. men jo, muskler och bra kondis är ju alltid bra, skulle dock vilja att musklerna (som ju finns där och är starka) syntes bättre! Och TACK för de orden, du är guld värd! Kram!