söndag 15 mars 2009

En låt vann

Jag har ju svårt att förstå tjusningen med hela schlagergrejen, måste jag erkänna. Har inte tyckt att det var intressant sedan typ 1987. Antar att den lockar samma människor som ser Stjärnor på Is, Bonde söker fru, Let´s Dance och liknande. Jag är inte en av dem, helt enkelt. Däremot har det inte undgått ens mig att Malena Ernman vann igår. Lite tankar har jag ändå om det hela. Till exempel tänker jag att det är en konstig låt (jo, jag har hört den nu) som trots att den är ganska kass har en viss charm. Paradoxalt, javisst. Dessutom tänker jag att det visserligen är roligt att Malena Ernman som är så vanvettigt duktig operasångerska (och underbar att se på, vilka armar den kvinnan har!) faktiskt blir känd och erkänd även i Svenssonhem. Kultursnobben i mig önskar att det skulle göra att fler skulle bli intresserade av opera på kuppen, men det är väl att hoppas på för mycket.

För övrigt var 1987 ett bra schlagerår! Titta själva på detta bidrag...






Den som inte förstår att jag är ironisk angående klippet är det lite synd om

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, vad är det för fel på Bonde söker fru? ;-)

Puss från en bondjänta!

Kajsas skolklass sa...

Jag gillar att man ser att det är kallt för att det kommer ånga ur munnen på de som sjunger och att publiken har betydligt mer kläder på dig än de i bandet. Jag gillar också att de inte alls matchar i klädesväg och att alla människor i bakgrunden ser sura ut. Najs!

Anonym sa...

1981 var sista året jag tittade på det där.
http://www.youtube.com/watch?v=Ao8rQYxQ0WI