onsdag 18 mars 2009

Och därför är katoliker sjuka

Så, vad vet vi om katoliker och deras älskade påve? Alltså, förutom att det är en förlegad religion där preventivmedel skys, abort inte är tillåtet, skilsmässor av ondo osv? Jo, en massa konstigheter... Tydligen har påven tagit del av forskning vi vanliga dödliga inte känner till, eftersom han minsann vet att kondomer ökar aidsspridningen(sic!), en sjuk karljävel kan våldta en nioårigflicka och hennes handikappade syster och komma undan med det, medan flickan och läkarna, som räddar hennes liv genom att utföra en abort på henne, fördöms.

Att katolska präster under många många år dessutom våldtagit och utnyttjat pojkar på katolska skolor har man nu äntligen bett om ursäkt för. Ja, det lär ju återställa hundratals (tusentals?) förstörda liv.

Det är verkligen sjukt alltihop. Så sjukt att jag inte ens orkar försöka formulera mig lite mer stilfullt, eller ens fördjupa mig i det hela här och nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha...ja visst är det sjukt...jag var också tvungen att påpeka detta...

Mian sa...

Ja, jag såg det sen! :-)