onsdag 21 januari 2009

Tanten ser ju ung ut!

En fantastisk sak hände i fredags! Jag var på den gröna affären och handlade hem lite godsaker. Då jag stod i kassan och det blev min tur att betala blev jag ombedd att visa legitimation! Hurra!

Ja, ja, kanske du tänker. Vilken stor grej. Sånt händer mig jämt. Men det händer inte mig jämt! Inte sedan jag fick barn. Faktum är att barn, hur ljuvliga de än är, är vad som får en att åldras. Tittar ibland på gamla bilder och slås av hur ung (och smal) jag faktiskt var för inte så länge sedan.

Numera ser jag gammal och sliten ut (tur då att jag har så söta barn så ingen bryr sig om mig då de är med), så att få visa leg på Systemet inte bara gör min dag, utan en hel vecka!

Att det sedan berodde på att jag hade mössa på mig betyder inget annat än att jag från och med nu alltid ska ha mössa på mig!

Dagens låt är Justified and Ancient med KLF, en låt från min ungdom.

Ancient är jag åtminstone, nästan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt när de frågar!
Men tyvärr vet jag även en annan orsak.... jäkla morsan berättade och förstörde min glada inhandling på gröna skylten...

Anonym sa...

Gränsen är 20 år så i deras ögon kunde du vara 19 !! Inte illa.

Anonym sa...

haha..jag råka länka till DIN blogg i mitt inlägg!!

Tora sa...

Mycket bra låt! Även jag är gammal nog att minnas och uppskatta den.

Mian sa...

Anki: Mja...hon måste haft extremt dålig syn, helt enkelt! :-)

Tora: Ja, du är ju ändå lite gammal du med. Fast det är klart, du har inga barn, så då syns det inte på dig att du är nästangammal. ;-)

Peter sa...

KLF! Dom hade jag totalt glömt bort! Shit, måste dammsuga youtube på KLF. "Last train to trancentral". Vilka minnen...
hmm, en del minnen vill man inte riktigt väcka igen kanske...