torsdag 22 januari 2009

I rörelse

Japp, idag känns det bra. Har inte hunnit ta det lugnt förrän nu, men dagen har varit klart lyckad. Började med att springa på Mammagumman, vilket var mycket trevligt. Småsprang sedan med Viktor till frissan (för att jag skulle klippas, inte han) och sedan vdare till gymmet. Styrketränade, ammade, bytte blöja, tröstade, styrketränade mer, pratade med Heléne, gick sedan hem, lämnade ryggsäcken, hämtade Minna på dagis, gick en sväng med Doris och sedan hem till Tessan.

Nu har jag klarat av kvällens nattningar, båda barnen sover, och jag har en stund i lugn och ro. Manfred är på mässan och dyker väl upp här hemma så småningom.

Känner mig effektiv, kompetent och nöjd idag. Dessutom var mina nya skor sköna att gå i, har gått en mil idag och ser inte röken av några skavsår. Hurra!

I morgon åker jag med Tessan och alla barn till mässan. Ska bli hur trevligt som helst.

Dagens roligaste läsning hittar ni här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vad kul det var att ses! Hoppas ni haft en trevlig dag idag!

Anonym sa...

Haha Maria vad förvånad jag blev när jag tryckte på "här"..! Förresten du verkar vara så j-a effektiv! Men samtidigt harmonisk.