tisdag 20 januari 2009

Åh bebis!

Men nu blir jag matt! Igår kväll skickade jag en bild hit till bloggen, tillsammans med dagens tankar (okej, de var inte så många), men inte fasen finns det här. Frågan är vems blogg jag då uppdaterade...

Idag har jag äntligen, äntligen tränat. Härligt! Viktor sov sig igenom sitt livs första gymbesök. Det börjar således bra, hoppas han fortsätter vara lugn och tyst där ett tag till. Minna var inte lika behändig där, då det begav sig... Nåja, barn ska synas och höras, och det är mina väääldigt bra på.

Älskade lille Viktor vrålar just nu halsen av sig. Han har ont i magen. Igen. Önskar jag kunde hjälpa honom. Minifomen tar inte tillräckligt, jag hittar inget samband mellan min mat och hans smärta och det enda som kan lindra lite, lite är massage. Det skär i mig att mitt lilla hjärtegryn har så ont.

3 kommentarer:

Mia sa...

En kompis som ammade kunde inte äta något som innehöll mjölkprotein. Så fort hon inte gjorde det blev den lille lugn och snäll.

Anonym sa...

Har du provat att ta honom i bärsjalen? Det var en av orsakerna att jag började sjala på allvar, att det lugnade kvällsoroliga magar...

Mian sa...

Mia: verkar inte riktigt spela någon roll med mjölk eller inte. Har visserligen inte varit helt utan, men de dagar jag fått i mig mycket mjölk i olika former har han inte haft mer ont. Däremot undrar jag om mina proteindrinkar och sånt ställer till det. Testar att vara utan ett par dagar för att se.

Mammagumman: Mja..jag har inte testat det på kvällen, men då han haft ont i magen under dagen har det inte hjlpt nämnvärt. Däremot är det ju förbannat praktiskt och mysigt att bära i sjal ändå.

Idag har vi för övrigt haft en bra dag, ur magsynpunkt. Superlugn kväll, och tillika dag. Skönt!