torsdag 18 december 2008

Underbara barn!

Få saker är så ljuvliga, så obeskrivligt underbara som en bebis som ammats till sömns. En bebis som tappat taget om bröstet, ligger utslagen med halvöppen mun och lite mjölk som rinner i mungipan. Det är så vackert.

Något annat som är otroligt ljuvligt är en liten storasyster som i sömnen flyttar sig närmare sin skrikande lillebror, lägger armen om honom och pussar honom på huvudet.

Det går inte att sätta ord på den gränslösa, våldsamma kärlek jag känner för mina barn. jag kan försöka sätta ord på det hela, men orden räcker ändå inte till. Ni får helt enkelt tro mig på mitt ord.

För övrigt är det jul om några dagar, trots att jag inte har något färdigt här. Trots att jag gjort mitt bästa för att förtränga det faktum att det faktiskt är jul väldigt snart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du har ju ordnat ALLT inklusiver litet Jesusbarn! Njut julefriden som den är, det behövs inte mer! I år har du ju verkligen orsak att ta det som det kommer. Så passa på och njut!

Dessutom ler mammagumman återigen igenkännande.....visst är det gulligt med syskonpussar!

Anonym sa...

Just! Snart jul!!! Lätt glömt i detta väder! :) God jul på er! :)

Anonym sa...

Jag tror dina ord. Veeet hur det känns, då jag gjort det själv 4 ggr.
Man bara svämmar över av kärlek, eller hur?

Och jag kan se bebisen framför mig, med halvöppen mun och mjölkig mungipa. Blev tårögd då jag läste det du skrivit.

Ja, dom är ju underbara, ungarna!

Hälsn fr en som läser din blogg lite då och då.

Lycka till med dina små :-)