tisdag 9 december 2008

Ful, fulare...moi

På morgonen då jag vaknar skuttar jag vigt och smidigt ur sängen. Yeah right. I mina drömmar.

Snarare är det väl så att jag stönande och jämrande långsamt, långsamt släpar mig ur sängen. Ser min spegelbild i helfigur, och undrar hur fan jag fått på mig en fatsuit. Oh no, det är min riktiga kropp! Iiiiiiiiih *fasansfulls skrik*

Jag är ingen rolig syn ny, och värre lär det bli då bebisen kommit ut. Då kommer allt hänga och sladdra. Blä.

Nu är det förresten en hel drös som åkt ur tävlingen. Måste kolla vilka som är kvar (såvida ni inte är på hugget och skriver era gissningar på nytt, vilket ju vore både smidigt och klokt)...

15 kommentarer:

Norrdalen sa...

Äsch, du kommer ikke ha tid att tänka på sånt när plutten är ute. Då kommer ni vara så glada och allt blir inbäddat i rosa fluff typ! :-)

22 december, 09.34 stenhårt!

Anonym sa...

Du tror alltså inte på min gissning längre? ;)

Anonym sa...

Du har fint hår, naglar/fingrar och ögonbryn som jag är avis på. Fläsket försvinner! Så det så!

Ska kolla i Saidas kula, den verkar dock ha kommit av sig. Vill VINNA! (till varje pris).

Anonym sa...

Och vinnare är: Helena med gissningen 13/12 klockan 02.34!

Kajsas skolklass sa...

Min gissning är på 16/12 21:17. Go Bäbis go!

Anonym sa...

Nyss hittat hit. Jätte trevlig blogg. Förstår att sista tiden nu känns dryg. Kankse kan trösta dig med att JAG såg ut som en flodhäst med barn nr 1. Gick upp 35kg av havandeskapsförgiftning, ja och självklart "vanliga" gravidkilon då. Tycker du är jätte fin. Tänker inte skriva "njut av den sista tiden" för jag vet hur det känns.
Ha en underbar dag.
Mvh Rebecca

Mian sa...

För att göra det hela mer spännande kan jag tala om att min barnmorska konstaterade att det kan sätta igång exakt när som helst nu. Ungen ligger vääldigt långt ner, så det kommer gå förbannat snabbt den här gången med (snabbare än med Minna, HJÄLP).

Frågan just nu är verkligen om vi hinner in till förlossningen. Och så hoppas jag verkligen att det sätter igång då Manfred är hemma, annars kommer han troligen inte hinna vara med. :-/

Anonym sa...

Yes! Jag kommer vinna! Fredag kväll blir det av! Hoppas hoppas!

Tora sa...

som sagt: söndag 14/12 klockan 08.27. söndag och ledig, mycket bra dag.

Norrdalen sa...

Äsch, 22 känns kört. Det blir ikväll lagom till nobelmiddag och festligheterna i Blå hallen.

Anonym sa...

På fredag kommer han, jag är lite orolig att han kommer ut tidigare men fredag. Ska vi säga så? Klockan 16.24 Nu hinner ju "Manfrid" liksom förbereda sig på att det inte blir ngt jobb den dagen. Bra va? :-)

Anonym sa...

Är du på förlossningen nu? :-)

Anonym sa...

Va, tror du? Näää!?

Mia sa...

Jag gissade på 19 dec kl 21.08.

Anna sa...

Du har blivit utmanad :)