lördag 27 december 2008

Julklappar

Julen förlöpte ungefär som väntat, och bjöd inte på några större överraskningar, förutom på en punkt. Manfred fick en julklapp från sin mamma. Just det är ju inte så märkligt, men julklappen var en docka. En docka hon gjort själv. En docka föreställandes Manfred. En docka föreställandes Manfred som han såg ut för över femton år sedan. Varför hon gjort denna docka vet vi inte, och hennes förslag att Manfred skulle ha dockan på jobbet avslogs snabbt.

Tja, det här är väl min man, dårå.


Man vad händer här?


Minna förbarmade sig över pappadockan och bjöd honom på mat.


Tyvärr urartade måltiden något.


Minna pratar allvar med pappadockan.

Glädjande saker i sammanhanget är att dockan inte är anatomiskt korrekt (nej, för annars hade det ju varit konstigt...), och att jag nu fått en mycket användbar replik att trakassera min man med...:
-Men gå och lek med din docka som du fått av din mamma!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha ha ha! Jag smäller av! Fy tusan, det där är nästan i klass med min jesusjul :-)

Föresten, tack för fina bilder! Som jag längtat.

Anonym sa...

Det kan vara en woododocka som du ska sticka nålar i. Stellan tycker att du ska prova att sticka upp "något valfritt" i röven på dockan, kolla sedan Mannes gång!

Anonym sa...

Hahahhaha ja garvar ihjäl mej!!! Sjukt roligt!!!

Anonym sa...

^^

Anonym sa...

Får jag bara passa på att inflika att jag alltså INTE hade önskat mig en docka i julklapp. Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Fast det är väl så med föräldrar... Ibland är de riktigt bra på att skänka omedveten förnedring till sina barn. Jag fick min i julklapp. :-/

Anonym sa...

Rättar:
Mannen med dockan sa...
Får jag bara passa på att inflika att jag alltså INTE hade önskat mig en docka i julklapp. Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Fast det är väl så med föräldrar... Ibland är de riktigt bra på att skänka omedveten förnedring till sina barn. Jag fick min i julklapp. :-/

Anonym sa...

Jag dör av skratt!
Låt oss ha den på redax!

Anonym sa...

Ja,om jag får bestämma (ha, ha..."OM"!)kommer den att dyka upp på redax emellanåt...