onsdag 3 december 2008

Tävlingsdags!

Okej, med hänvisning till kommentarerna till föregående inlägg utlyser jag nu en tävling.

När kommer bebis ut? Närmast rätt datum och klockslag vinner bebisgos och godis.

Jag kommer att vara opartisk, men ändå göra vad jag kan för att det ska bli så snart som möjligt. (Att Manfred är lite stressad över att hinna få klart tidningent, och att mamma tycker jag ska knipa till nästa helg är lite svårt att ta hänsyn tull. De slipper bära på denna kanonkula med allt vad det innebär.)

Hittills har jag ätit TRE ananaser (dock inte på rad), stark mat, gått en massa raska promenader, hoppat upp och ner, och tagit (fått?) en färdknäpp.

Tävla på nu!

27 kommentarer:

Anonym sa...

Lördag 6/12 16.47
Hjälpte ju för Tessan att gå på Nancys så om du pallar dig ner på fredag så ska vi nog fixa det. Tror hemligheten var där:-)

Anonym sa...

Lördag 6/12 kl 11.07 som jag sa i tidigare inlägg, men jag hinner kanske ändra mig. Ska kika i kulan lite närmare. Får man ändra sig?

Anna sa...

Jag håller fast vid tisdag 9 kl 14.47. Det är dessutom på min namnsdag, jag och Eben kan fira tillsammans.

Tora sa...

jag säger söndag 14/12 klockan 08.27.

Anonym sa...

Lucia, tror jag! Som Lill-Hå!
Å så har vi kommit en bit med tidningen då... (förlåt!)

Patric sa...

18/12 kl 04.01//Patric den taskiga

Anonym sa...

Ah, ett klockslag oxå...
02.34. På lucia alltså...

Anonym sa...

Ja, nu när jag är hemma från BB så har du ju inte lika bråttom ;-) sängen i mitt rum blev ändå upptagen idag.

Jag är inte lika taskig som min kära sambo här ovan... och tror lite som Lilla Mimsan, det var nog något som hände på Nancys. Men du är ju klart snabbare än jag på att föda barn så:
5/12 kl. 22.57.

Anonym sa...

24 dec kommer Maria att föda sitt Jesubarn, tidigt på morgonen typ 04.38
(hoppas jag har fel)

Mian sa...

De jag hoppas minst på som vinnare är definitivt Maria och Patric. *muttrar*

Tessan är den jag helst ser som vinnare, och annars Lilla Mimsan eller Sofie. Anna kan iofs tänkas få vinna, även om barnet inte ska heta Eben. :-)

Jag ska snart ut på dagens andra raska promenad. Borde kanske köra hoppsasteg hela varvet runt. Kanske man kan skaka ut ungen?

Anonym sa...

15:e kl 08.30 gissar jag på.

Mia sa...

Eftersom din blogg säger att det är dags om 13 dagar så drar jag till med en gissning lite längre bort än helgen. =) 19 dec kl 21.08.

Kajsas skolklass sa...

Jag gissar på den 16/12 klockan 21:17

Stellan sa...

Varför hamnar fönstret längst upp i hörnet på skärmen på den här bloggen? Nåja, nu jävlar ska jag vinna och tänker bli skitsur om så inte sker(Typ Västervik). Jag tror.. vafannurå?? Vart är nedräkningsgrunkan som fanns här förut, fanns den när dom andra tävlade? Skit samma jag har ju nästa legat med Saida så jag vet att det blir babyleverans kl 07:36 den 13/12. Så det så, nu kan du boka tid på ditt favvo BB.

Stellan sa...

Jaha, den var där nere...

Anonym sa...

12/12 kl 20.32 är en fin tid. Då levererade jag för första gången för snart exakt 18 år sedan! Annars är mitt tips att vila och ta det lugnt! Förlossningar startar under inverkan av lugn och ro hormoner (det är därför dom ofta startar på morgonen). Tror du att du kan ta det lugnt och inte gå på promenader och hoppa och studsa och allt sånt där så kanske babyn kommer OM den känner sig mogen för det! Kram och lycka till!

Anonym sa...

Jag som var så jävla säker på att jag skulle vinna det, här börjar oroa mig för att jag kan ha fel. Jag vill också känna Saida! Ska kika i min kula... igen!

Mian sa...

Det ser ju tyvärr mörkt ut för Tessan att vinna. Och om Mammagumman har rätt (hon har ju erfarenhet som talar för sig) kommer det här barnet aldrig att komma ut, för lugn-och rohormoner vimlar det inte direkt av här... Fast jag ska banne mig lägga mig tidigt ikväll, och försöka meditera igång det hela!

Ja, jag hoppas ju hellre på dig, Stellan, som vinnare, än din fru. Förresten så har vi en skedsovning att klara av också, alla tre! Jag är minsann inte den som efterskänker vinster! :-)

Nu mår jag lite illa av all choklad jag satt i mig... Måste rapa lite. Uuuh, jag är så fräsch och erotisk.

Anonym sa...

7/12 08:03

:)

Kramar!

Anonym sa...

Det är ju förvånansvärt ofta som babysarna till slut faktiskt kommer ut! Jag känner bara ett fåtal kvinnor vars babysar valt att stanna kvar inne i sin mamma! ;D

Men jag förstår att du är otålig. Man blir det på slutet. Det är ju så spännande! Du verkar supertaggad! Den där ungen kommer att komma ut som ett skott när den väl vill! Kommer hänga här varje dag i ren sympati! <3

Mian sa...

mammagumman: men tänk om jag är en av de där få mammorna som faktiskt inte får ut sitt barn? Tänk om han tycker att det är så jäkla trevligt därinne att han vägrar komma ut? :-S jag är inte helt övertygad om att jag ska få träffa den här ungen. Jag kanske bara ska bli större, och större och större...

Stellan sa...

Jag har en fråga:
I inlägget står det att du har fått en "färdknäpp". Vad är detta?
Jag tror att det är en liten sup medans min fru tror att ni har legat, givetvis doggystyle.
Vem har rätt?

Mian sa...

Stellan: Den som har mest rätt är din fru, som alltid. ;-)

Stellan sa...

Men??..
Det första som erat barn fick se var alltså Manfreds ollon??
Tror att barnet mått bättre av en liten sup.

Mian sa...

Någon gång ska vi ha en liten biologi/anatomilektion, Stellan...:-) Det är lite saker i vägen, så bebin har nog inte sett något olämpligt, trots allt.

Anonym sa...

Får man hoppa in i tävlingen så här sent??
Jag är helt säker på att bebisen kommer komma den 22:a december på fm.. Typ runt 13.00!!

Stellan sa...

Biologilektion? Du och jag? Blir inte Manfred och Maria sura då?