onsdag 14 november 2012

En kvinna med skillz




En nära släkting, med vilken jag av en mängd skäl valt att inte ha kontakt med, talade en gång i tiden om för mig att jag tar för mycket plats. Jag syns och hörs för mycket och borde dämpa mig. Det tog mig så många år att inse att det inte var fakta, utan en åsikt.

Idag inser jag att hen delvis hade rätt. Jag tar mycket plats. Det är i princip omöjligt för mig att inte utmärka mig i olika sammanhang. Hen hade dock oerhört fel i övrigt. Jag bör inte dämpa mig och ta mindre plats. Jag bör fortsätta precis så som jag gör. Jag trivs och andra trivs i mitt sällskap.

(Ja, inte just nu då jag tydligen har lite TBCEbola, men annars.)

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi vill så klart ha mer...av allt.
Gör reklamfilm, stora annonstavlor, böcker, gärna med bilder och långa uttömmande tv program.
Vi får aldrig nog.
Förresten vad var det för kurvor du skulle provköra?
Och när, nu på lördag?

Mvh

Mian sa...

Gülle! Den som ändå hade några spännande kurvor att få testa snart! Ack, den som ändå!

Anonym sa...

Äääääh..det är ändå inge kul att sladda, slira och spinna loss med vinterdäck, det förtar liksom lite av det roliga...eller hur?