torsdag 11 oktober 2012

Badhusfobi

Det intressanta i att en tant blev helt rasande på mig då jag inte ville låta mina barn gå alltför nära henne för att jag tyckte det var äckligt att hon filade fötterna i duschen... Det orimliga i att hon då blev arg på mig över det faktum att folk är snuskiga och att det är smutsigt på badhus, och att det gör att hon måste gå med badtofflor på sig där för att slippa smutsen. Att hon skällde på mig över att folk inte tvättar sig. Det medan jag schamponerade och tvålade in mina barn innan simskolan.  Den logiken. Hennes ännu större ilska då jag lugnt frågade om hon inte tyckte att hon bidrog till smutsen genom att fila fötterna i den gemensamma duschen. Det blev ganska mycket sagt där innan barnens simskola. Spännande, faktiskt. Jag var bara lite, lite spydig. En smula syrlig mot slutet, skulle vi kunna säga. Mja, kanske lite dräpande, till och med. Bara lite.

Min badhusfobi är dock ännu starkare nu, och de där finbarna ska banne mig få badtofflor de med, nu då jag ännu mer vet vad som egentligen finns där på de äckliga golven. Kanske barnen kan lära sig simma i havet i stället, så där som folk gjorde förr? Måste en verkligen curla dem så förbaskat med varma bassänger?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Shitt pomfritt! Nu har du givit mig badhusfobi också.

Mvh

Mian sa...

Förlåt. Fast havet är ändå så mycket härligare att simma i.

Camillan förstås sa...

Nu får du tycka jag är dum (varsågod!), men du kommer föra över fobin på barnen om du ger dem badtofflor. Det är vad jag tror.

Mian sa...

Jag skulle ju så klart aldrig säga att det är för att människor är så fruktansvärt överjävligt vidriga, utan att det är för att mina små gryn inte ska halka och slå sig! :-)