söndag 21 oktober 2012

Alla tjejer vill bli smala

Läser en förhållandevis ny träningstidning och redan några sidor in är jag ordentligt irriterad.

Är det jag som är konstig och udda, eller är det tidningsmakarna som är enkelspåriga? Vill verkligen merparten av tränande kvinnor gå ner i vikt? I tidningen får vi nämligen göra ett test, för att veta vilket av programmen vi ska sikta in oss på. Ett program ger snabba resultat, ett passar "inför årets alla högtidsfester", ett bränner fett, ett ska hjälpa oss att gå ner fem kilo på en månad. URSÄKTA?

Svarsalternativen på frågorna i testet gör mig ännu argare.


Jag hittar inget alternativ att känna igen mig i här. Är inte de olika alternativen egentligen SAMMA svar?




Alltså, de här svaren är bara för löjliga! Så fruktansvärt enkelspårigt och fördomsfullt!

Slutligen, i resultaten innehåller alla fyra kategorier snack om viktnedgång i olika varianter, och jag vill bara gråta. Är detta vad vi kvinnor vill ha och behöver? Är det bara jag som känner att det är så fruktansvärt FEL och missvisande?

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wow 5 kg på en månad! Hur gör man?
Det betyder ju att man kan vara helt utplånad efter sisådär 15 månader, perfekt!
Står det också hur man får ett sexpack och tjocka trutande läppar också?
Kom igen, tala genast om vad tidningen heter!

Mvh

Mian sa...

De hade så mycket "tips", så...! Fyra veckor mer två träningspass per dag, kombinerat med föda bestående av grönsaksjuice och ibland en liten kycklingfilé... Den metoden kan vi kalla AnorexiDöden.