söndag 4 september 2011

Svampsvammel

Jag plockade svamp idag. Med mig i skogen hade jag en ivrig hund, en före detta svägerska och två opeppade barn. Jag kom hem med en trött hund, två opeppade barn, en massa soppar, några få kantareller och lite stolt fjällskivling. (Före detta svägerskan lämnades inte i skogen, vi skjutsade hem henne till hennes hemmahus)

Alltså stolt fjällskivling... Redan då jag får dess smak beskriven för mig blir jag lite orolig... "Den smakar kött" låter inte lockande för en vegetarian. Jag tillagade den och åt ändå, hela tiden med mantrat "det är inte kött, det är inte kött" i huvudet. Det var ju ingen jätteangenäm upplevelse, med tanke på utgångsläget. Fast jag tycker nog ändå inte att den smakade kött, trots allt.

Bilden har jag lånat från Vardagsliv.

Inga kommentarer: