tisdag 29 mars 2011

Men jag bor ju inte på Solsidan

Om jag hade haft råd skulle jag gått ner i arbetstid, eller anlitat någon som kunde hämta barnen tidigare från förskolan så de inte behövde få en sådan vecka som denna. Men...istället fortsäter jag betala in pengar på barnens terapikonto, det de kommer ha nytta av efter att ha vuxitupp med mig som mamma.

Och det där med nannysar... Det här känns ju betryggande. Speciellt gillar jag följande formulering: –Om det är något speciellt som tjejen har eller är. Är hon kolsvart, då skriver jag: ”ursprungligen från Somalia”. Så att det inte blir att man öppnar dörren och så: oj! Det är ett sätt att faktiskt säga det som det är. Är tjejen överviktig så skriver jag ”rund och go”. Herre. Gud. Jag blir faktiskt stum.






4 kommentarer:

Johanna sa...

Läste din länkade artikel. Tycker synd om mänskligheten. Om barnen. Om nannysarna. Och om den puckade jävla Wilhelmina och hennes puckade gelikar.

HERREGUD!!!

Man tror faktiskt inte att det är sant.

Guess who? sa...

Japp, så tänker jag vareviga vecka.
Att jobba heltid varenda dag och veta att ungen är på förskola längre än jag är på jobbet...inte kul. :-(

Helenan sa...

Verkar smart tycker jag! Eller inte...
http://www.youtube.com/watch?v=PvkKhmzY1l0

Haha!

Mian sa...

Tack! Jag hade varit tvungen att lägga ner hela bloggen om ingen kommenterat den där människans uttalanden!