måndag 8 juni 2009

Skrytvarning

Förlåt mig, men nu tänker jag skryta lite. Jag tycker nämligen själv att jag är ganska vass som inte bara är starkare och har bättre konditon än någonsin, utan också för det faktum att jag på egen hand går ner i vikt. Utan inblandning ifrån dyra viktklubbar, andra tjockisar, mediciner eller liknande yttre faktorer. Det är jag lite stolt över. Jag har förvisso en hel del kvar, och är egentligen mer fokuserad på att bygga muskler än att gå ner i vikt, men i alla fall! Hård träning och en vilja av stål lönar sig uppenbarligen. Hurra!

7 kommentarer:

Mia sa...

Åh, ge mig lite vilja eller en spark i baken.Jag har inte tränat på flera veckor och börjar bli rätt bekväm med det. Om det bara fanns innebandy tillgängligt, då hade jag tamejtusan sprungit till träningshallen dessutom.

Anonym sa...

Hjälpte inte viktväktarna förra gången? Använder du inget från det denna gång?

anki sa...

Du verkar ha vilja av stål !!

Mian sa...

Mia: Jag beundrar dig som vill spela innebandy. DET är inte min grej! Sport och jag är inte bästa kompisar direkt. :-)

Lilla Mimsan: Jodå, jag gick ner med VV förra gången, men deras koncept funkar inte så bra ihop med hård träning, och jag hade ingen lust att börja om med att räkna points och hålla på. Nä, använder faktiskt inget alls av deras idé. Åt typ efter deras modell innan.

Anki: Tja, det går väl i vågor, men just nu är jag målmedveten i varje fall. :-) Och att jag gillar att träna hårt och tungt underlättar ju.

Anonym sa...

Dåligt att deras inte funkar med hård träning. Det är ju det som lite är grejen. Att äta bra OCH träna.... Tänkte mer på matupplägget, förstår att du inte orkar räkna points. Finns roligare saker att göra!
Glömde i mitt förra inlägg....duktig du är!!

Mian sa...

Lilla Mimsan: Ja, det beror väl sen iofs på vad man är ute efter förstås också. Att bara gå ner i vikt genom att äta och träna funkar ju med VV. jag vill ju dock bygga muskler också, eftersom jag inte tycker "bara" smal är så snyggt. Och då är mina proteindrinkar viktiga, medan VV brukar föreslå en banan eller så efter träning. Konceptet de har funkar ju, fast jag tycker inte att det passar mig just nu. :-)

Och tack! :-)

Jenny Penny Snigelslemmy sa...

Åh... Vad härligt att du lyckas forma din kropp! Jag vill också...

Jag har viljan... Men sen... Jag är så rastlös liksom! Och då vill jag bara äta... Suck...