lördag 4 april 2009

Vikten av god musik

Börjar hitta ett bra upplägg med träningen, och snart är det dags att lägga in en ännu högre växel. Vikten får jag lämna därhän så länge, är för rädd om amningen och vill att den ska funka. Skulle kännas konstigt om min fåfänge gick före Viktors välmående, även om jag längtar väldigt mycket efter att bli mer lik mitt gamla jag. Är faktiskt trött på att vara tjock. Har nu varit det i lite mer än två år, och det är inte roligt, även om det är värt det.

Är fortfarande lite sur över att morgonens spinpass innehöll både dansbandsmusik och jävla motbjudande Gyllene Tider-skit. Sånt borde förbjudas. Tänker ibland att jag borde sikta på att bli ledare själv, så fick jag välja musiken. Å andra sidan, fördelen med riktigt kass musik på ett pass är att jag blir så arg att det är rena barnleken att trampa snabbt, snabbt. Men nackdelen är att ilskan sitter i ett tag efteråt, inte minst eftersom musik är ganska viktigt för mig.

Minna tror stenhårt på min hälsosamma profil. I afton drack jag en skvätt vin, varpå Minna pekade på mitt glas och konstaterade: "Mammas smoothie." Vill dock på peka att mina morgonsmoothies inte består av samma som denna gjorde.

3 kommentarer:

Mia sa...

Hahahahaha, klockren kommentar från Minna :D

Mian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mian sa...

Ja, visst var det? Hon är rätt klockren överlag. :)