fredag 27 april 2007

Weee..I helgen ska vi till Uppsala! Hurra! Inte för att jag ska få valborgfesta som jag gjorde förut, men åndå. Ärligt talat är jag ganska nöjd med hur mitt liv ser ut med man, hund och barn. HERREGUD vad jag är vuxen!



I dag ska vi ner och flänga på stan. Praktiskt med Minna i sele då. I går var det dock i varmaste laget för det, speciellt som jag stressade massor. Förlorade säkert flera liter vätska i form av svett... Eller nåt.





Mamma var här i går, skickade in henne i badrummet med Minna så jag fick städa. Minna och Mummi bondade järnet där, medan jag städade och fnissade åt min mors totala brist på sångröst. Ska man umgås med Minna och inte är hennes mamma ska man hålla till i badrummet. Hon ligger då på skötbordet och håller hov, och delar ut leenden. Vackert är det. Sedan kan hon slappna av. Och så funkar det att trösta henne med att låta henne lyssna på vatten som rinner. Kan det ha med feng shui att göra...?

För övrigt låter Manfreds nya tjänstehoj så mycket så han får ha öronproppar då han kör! Och rulla ut den en bit på gatan innan han startar den. Loud pipes save lives. (Den devisen lever även Minna efter...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Pratade just med mamma, hon är alldeles lyrisk över hur Minna tittade och log mot henne när hon var där. *kommenterar,kommenterar*