söndag 1 april 2007

Vår

Gud så trött jag är idag! Solen skiner och värmer gott, men jag får erkänna att jag inte varit ute så mycket som jag skulle önska idag. Detta beror dels på att det tar förtvivlat lång tid för oss på morgonen numera, och dels på att jag fick ett ryck av huslighet efter promenaden vi tog förut.

Manfred åkte iväg för att tvätta bilen, byta till sommardäck samt storhandla. Jag passade på att mellan amningarna dammsuga (med Minna i BabyBjörn-selen), putsa fönster (sista fönstret även det med henne i selen) och springa i tvättstugan (tack och lov för selen!). Då är det väl okej att få vara trött?

Dessutom tyckte Minna för andra natten i rad att jag skulle sitta upp och amma henne, vilket försvårar sovmöjligheterna avsevärt. Nåväl, sova får jag kanske göra om några år...




Minna däremot sover för närvarande riktigt djupt. I BabyBjörn-selen. Nåde mig om jag lägger ned henne i sängen! Då vaknar hon direkt och är arg. Nej, man ska tydligen hänga på mammas mage och skumpa runt. Lilla hjärtat... I morgon blir hon en månad gammal, snuttan.

Nu kom Manfred hem med maten han handlat, och en bukett blommor. Rart. Kanske vi borde gå nästa hundrunda nu?

*sitter och stirrar och låter ögonen gå i kors*

TRÖTT.

2 kommentarer:

Anna sa...

Åh, guud så söt man kan vara. Lilla hjärtat! *puss på bröstkorgen*

Mian sa...

jag vet! Inte alltid jag har så mycket att skriva på bloggen, men jag vill ju fortfarande få lägga upp bilder och visa upp min stolthet! :-)

Minna längtar efter sin moster, förresten.