tisdag 4 december 2012

Vård av barn-tisdag

Tredje natten med kräkande barn. Denna gång lyckades de med konststycket att spy samtidigt, i varsin hink, i sängen. Att vara ensamstående förälder är ibland lite tuffare än annars, och en kunde ju tycka att evolutionen borde ge sådana som vi noga armar till.



Vi har hur som helst varit på långpromenad (då sov sjuklingarna gott i vagnen!), läst sagor, sett filmer och gosat. Jag har lekt elektriker och lagat en lampa, sydd gardiner, lagat Viktors overall och bakat bröd. Just det, vi fuskade och fixade färdigt granen nitton dagar tidigare än vi brukar, också. En hade ju annars kunnat tro att jag skulle passa på att köra ett bra pass hemma, men jag har ju så klart ont i halsen igen, och är därmed inte träningsduglig.




Vi fick hemleverans av krya-på-sig-mat från fin vän också, vilket var galet skönt. Jag säger det igen: Jag är så jäkla lyckligt lottad som har så underbara vänner runt mig. Vad gjorde jag väl utan dem?

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså..en grej har jag lite svårt att förstå och det är hur du hinner och orkar.....fast det där med maten var ju spejsat. Du vill inte dela med dig av dina vänner också?

Och tänk på att ont ska med ont fördrivas.

Anonym sa...

Idag har jag skottat. Jag tänkte att det skulle bli bättre. Ha, jag kommer bara att få träningvärk och så snöade det igen direkt. Hur gick det för dig att komma till jobbet i morse?
Själv var jag ute på en mardrömstur med sommardäck på morgonen....det enda som är bra med den turen är ju att inget kan bli värre.
Imorgon ska jag skotta fram bilen igen....men inte köra nåt, det fick räcka med idag.

Mian sa...

Jag tar till mig av de orden "ont ska med ont fördrivas"... Det är bra ord, ur flera aspekter...

Jag delar gärna med mig både av mina vänner och av mig själv. Behöver du en medmänniska som lyssnar så säg till. Kram!

Anonym sa...

Jaa, medmänniska det behöver jag!
Du är förundransvärt vacker inuti.

Mvh

Anonym sa...

Jag håller med dig, äger fullständigt korrekt.
Fin blogg förresten.

Here is my web blog ... lchf produkter