fredag 14 december 2012

Denna dag, ett liv

Vilken lång dag! Sen till jobbet och då hamna bakom en plogbil som höll 40km/h. Sjunga till Beatles och andas djupt för att hantera stressen. Planera måndagens miljödag och försöka att inte drunkna i prestationsångest. Pulsa i djupsnö med hundarna på promenaden. Få bullar att bjuda på av snäll kollega. Glömma bullarna på jobbet och få åka tillbaka för att hämta dem. Stressa hem via affären. Komma hem för att fira fyraåring tillsammans med dennes far och faster. Mötas av fullt hus. Fem gäster och två lyckliga barn. Fira. Städa efteråt. Bada med barn. Äta alldeles för sen middag. Natta barn. Hänga tvätt. Nu dricka vin och njuta av rumpstinkande ost.


Senare troligtvis somna på soffan och så släpa sig till sängs.

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Anonym sa...

Våra kvällar har beröringspunkter.
Några skivor ost och somna på soffan.
Till fredagsfilmen med Jack Nicholson. Såg den?

Hoppas du skriver något idag Lördag.

Mvh

Anonym sa...

Idag har ju varit den tristaste av dagar.Blåst, snö och ångest.
Kvällen ser ju inte ut att ha annorlunda i sitt sköte.
Kanske kan jag justera tillvaron något med hjälp av lite konstgjord lycka. Vi får se. Jag skriver mer sedan.
Jag är ju så klart nyfiken på din kväll, ska du se Så mycket bättre?

Mvh

Anonym sa...

...en kort lägesrapport....lite yr
knappt gladare och det är fortfarande skitväder ute, trodde åtminstone att jag skulle tycka att vädret blev bättre.

fler rapporter kommer....

Mian sa...

Jag åt nog lite mer än tre skivor ost, men hann inte somna på soffan innan dottern vaknade och hämtade mig till sängs. Hon håller ordning på mig så jag hinner sova...

Vad avnjuter du för vin? Eller snackar vi starkare saker? Efter dagens eländesväder kan starkare saker ju vara på sin plats.

Så mycket bättre hann jag inte riktigt med, men jag har varit halvdan med att följa det från början. Jag har lyssnat på några låtar (som bekant) och sett lite.