söndag 30 december 2012

Så himla ledig




Vi hade sovmorgon förvisso, men sedan var det full fart. Vi fixade till i hallen (tavlan på bilden hänger där på prov, men troligen ska de "gamla" bilderna på barnen upp igen), åt frukost, diskuterade vilka strumpor som är okej och inte (...), gick långpromenad i regnet, lekte, lunchade, städade och sedan var barnen hos sina vänner medan jag sprang 8km (på en hel del blankis, fasansfullt nog. Det är liksom inga icebugs jag har direkt.).

Efter det fick vi oss en tyvärr rätt konfliktfylld promenad, middag framför film (för Shrek kan till och med jag tulla på principer), sedan läggning för barnen och en vansinnig massa tvätthängande för mig.

Nu är räkningarna betalda, viktiga papper ifyllda och innan läggning för mig återstår bara att stryka en massa sängkläder. Som tur är har jag sällskap av en skvätt rött och SvtPlay.

Det är intensivt att vara ledig, men jag har åtminstone hunnit med nästan alla punkter på dagens Att göra-lista. Bra så.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: