fredag 21 december 2012

Och så: ledighet




Efter en småseg, men rätt kort, arbetsdag tvingade jag mig igenom julshoppingen och kom sedan äntligen hem för att direkt börja städa. "Ledighet". Ha! I think not. Tur att jag tröstade mig själv med söta ugglor och en flaska champagne (vilken dock ännu står intakt).

Efter att de små finongarna somnat sitter jag nu här med en balja vin och en dator, och försöker få ihop något som kan liknas vid ett skivstångspass att leda nästa vecka. No pressure...




Vi fick julkort häromdagen. Spelande sådana. Kul. Det ena spexade till det hela genom att haka upp sig och inte sluta spela (och det oerhört falskt). Tur att jag är en driftig kvinna. Nu ska jag bara få iväg resterna till återvinning så glömmer vi det eländet sen.

Och slutligen i afton: Anonym, lever du? Hur har du det?

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

Anonym sa...

anonym lever men knappt
jag blir glad när du undrar
eller rättare sagt jag kan flyta lite till
tack

ta det lugnt med städning och träning
hoppas julen blir fin

Mian sa...

Klart jag undrar, jag har ju saknat dig här hela veckan! Ta hand om dig. Kram!

Anonym sa...

VAR ÄR DU?
Du städar väl inte fortfarande?
Just nu spelar Daf- Prinzessin, innan var det Der Sheriff....gillar
men påminner om P,A,K,M,P som aldrig mer firar jul och barnen förståss dom är ju inte här.
Handlade lite julmat på hallen.
Och massor med choklad på Ejes, skitdyrt och massor med människor, men personalen är bäst i stan.
Jag måste nog söka hjälp.
jag hoppas vi hörs innan jag somnar ikväll...annars godnatt.

Anonym sa...

..ska det vara så här och jul och allt? Får det verkligen det?
Det kan inte vara tillåtet.

Mian sa...

Vilka är de som inte firar jul mer? Vad händer i ditt liv? Att lägga mycket pengar på choklad kan knappast vara fel, men du borde få vara med dina barn. Det du skrev lämnar mig med många, många frågor men jag inser att du inte kommer vilja besvara dem så här. Var rädd om dig. Och om du känner att det vore en idé att söka hjälp så sök hjälp, det är aldrig fel. Varm kram.